استویا در کتوژنیک

 

 

بهترین شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی کتو دوستانه کدامند؟

 

منبع:

 رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر آردایت

https://rdiet.ir/

 

کتو چیست

شیرین کننده های طبیعی

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده هایی که باید از آنها اجتناب کرد

استویا در رژیم کتوژنیک   شیرین کننده مجاز در رژیم کتوژنیک

افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند ، رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی با پروتئین متوسط ​​مصرف می کنند.

 

بسیاری از رژیم های غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. با این حال ، افرادی که از یک برنامه غذایی کتو استفاده می کنند ، میزان کربوهیدرات خود را کاهش می دهند در حالی که میزان چربی را افزایش می دهند و باعث کتوز می شوند.

 

برای حفظ کتوز ، افراد همچنین باید مصرف قند خود را کاهش دهند. در صورت تمایل به استفاده از مواد شیرین کننده در محصولات پخته شده ، سس ها و نوشیدنی ها ، این مسئله را به چالش می کشد.

 

با این وجود شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی مناسبی وجود دارد که فرد می تواند در رژیم کتو استفاده کند.

 

این مقاله بهترین شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی کتو پسند را بررسی می کند. ما همچنین به بررسی مواد شیرین کننده ای می پردازیم که افراد باید از رژیم کتو اجتناب کنند.

 

رژیم کتو چیست؟

آلیشیا لوپ / گتی ایماژ

معمولاً کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی افراد را تشکیل می دهند. با این حال ، یک رژیم کتو با این فرض کار می کند که اگر فردی کربوهیدرات کمی بخورد ، بدن او منبع سوخت جایگزینی به نام کتون تولید می کند.

 

به طور متوسط ​​، مردم در ایالات متحده هر روز حدود 200-350 گرم (گرم) منبع معتبر کربوهیدرات می خورند. رژیم کتو بر اساس رژیم روزانه 2000 کیلوکالری این مقدار را به 20-50 گرم در روز کاهش می دهد. این کاهش چشمگیر در دریافت کربوهیدرات بدن را وادار به چربی سوزی برای دریافت انرژی می کند.

 

شیرین کننده های سنتی ، مانند شکر سفید ، سرشار از کربوهیدرات هستند ، بنابراین برای افرادی که می خواهند به رژیم کتو پایبند باشند ، مناسب نیستند.

|برچسب‌هابرنامه رژیم لیمومی رایگانبهترین تجربه های لاغری نی نی سایتدریافت رژیم لاغری لیمومی رایگاندریافت رژیم لیمومی با شماره پروندهدکتر روشندل نمونه رژیم لیمومیرژیم 21 روزه دکتر روشندل نی نی سایترژیم بارداری دکتر روشندلرژیم بارداری لیمومی نی نی سایترژیم بهاره غفاری بهتره یا دکتر کرمانیرژیم تعیین جنسیت دکتر روشندلرژیم تیپ تایم لیمومیرژیم چاقی دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم چاقی غفاری دایت نی نی سایترژیم چاقی لیمومیرژیم چاقی لیمومی رایگانرژیم چاقی لیمومی نی نی سایترژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم دکتر غفاری نی نی سایترژیم شیردهی لیمومی نی نی سایترژیم غذایی لیمومی نی نی سایترژیم غفاری بهتره یا لیمومی ، رژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم فستینگ دکتر غفاریرژیم لاغری دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم لاغری لیمومی نی نی سایترژیم لیمومی آردایترژیم لیمومی برای چاق شدن نی نی سایترژیم لیمومی برای لاغری رایگانرژیم لیمومی برای لاغری نی نی سایترژیم لیمومی بهتره یا غفاریرژیم لیمومی چطوریهرژیم لیمومی چطوریه نی نی سایترژیم لیمومی نی نی سایترضایت از رژیم لیمومی نی نی سایتسایت لیمومی دریافت رژیمسرویس هوبر لیمومی چیستقیمت رژیم های لیمومیکیا رژیم لیمومی گرفتن نی نی سایتلیمومی رژیم غذایینقد رژیم لیمومینمونه رژیم بهاره غفاری نی نی سایتنمونه رژیم تثبیت وزن لیمومینمونه رژیم چاقی لیمومینمونه رژیم دکتر روشندل نی نی سایتنمونه رژیم لیمومی رایگاننمونه رژیم لیمومی نی نی سایتورود به حساب لیمومیورود به سایت لیمومییک نمونه رژیم دکتر غفارییک نمونه رژیم لیمومی

 

شیرین کننده های طبیعی دوستدار کتو

افراد معمولاً پس از چند هفته پیروی از رژیم کتو ، کاهش میل به قند را گزارش می کنند. با این حال ، بعضی اوقات ممکن است هنوز هم چیز شیرینی بخواهند.

 

برای ماندن در کتوز ، افراد می توانند شیرین کننده های کم کربوهیدرات مانند:

 

میوه راهب

میوه راهب ، همچنین به عنوان “luo han guo” یا Siraitia grosvenorii شناخته می شود ، میوه ای بومی چین است. شیرینی آن از ماگروسایدهای غیر مغذی حاصل می شود و بسته به محتوای ماگروساید ، ممکن است 100–250 بار باشد منبع اطمینان شیرین تر از شکر است.

 

قرن هاست که مردم از میوه های راهب در چین استفاده می کنند ، اما سازمان غذا و دارو (FDA) فقط در سال 2010 آن را بی خطر تشخیص داده است.

 

یک شیرین کننده میوه راهب فاقد کالری و کربوهیدرات می باشد منبع معتبر ، بنابراین سطح قند خون فرد را افزایش نمی دهد. این به این معنی است که برای افرادی که رژیم کتو را دنبال می کنند مناسب است.

 

استویا

استویا ، یکی دیگر از شیرین کننده های طبیعی ، از برگ های گیاهی است که در آمریکای جنوبی رشد می کند. صدها سال است که مردم از آن به عنوان یک ماده طعم دهنده و جایگزین شکر خام استفاده می کنند. با این حال ، فقط پس از آنکه ژاپن آن را به عنوان شیرین کننده در دهه 1970 استفاده کرد ، محبوب شد.

 

شواهد قدیمی نشان می دهد که استفاده از استویا به جای قند سنتی ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. منبع قابل اعتماد روی سطح قند خون.

 

استویا می تواند 250-300 برابر شیرین تر از ساکارز باشد – که معمولاً به عنوان قند سفره شناخته می شود – به این معنی که مردم برای رسیدن به همان سطح شیرینی نیاز زیادی ندارند. همچنین حاوی کربوهیدرات و کالری کمی است و به هیچ وجه ، باعث می شود برای رژیم کتو مناسب باشد.

 

استویا به صورت مایع یا پودر در دسترس است و همه کاره است ، به این معنی که مردم می توانند از آن در همه چیز از نوشیدنی ها گرفته تا پخت استفاده کنند.

 

شربت یاکون

شركت ها شربت یاكون را با استفاده از ریشه گیاهان چند ساله آمریکای جنوبی تهیه می كنند. این منبع فراوانی از فروکتولیگوساکاریدها (FOSs) است ، نوعی فیبر که بدن نمی تواند هضم کند ، به این معنی که کالری منبع اطمینان کمتر از قند سفره دارد.

 

برخی از مطالعات قدیمی نشان می دهد که شربت Yacon ممکن است باعث بهبود مقاومت به انسولین منبع معتبر و کاهش وزن بدن در افراد چاق شود. FOS همچنین ممکن است بر چندین وضعیت سلامتی از جمله دیابت ، سرطان ها و سلامت روده تأثیر مثبت بگذارد.

 

با این حال ، مردم به طور کلی نمی توانند با شربت Yacon آشپزی کنند زیرا دمای بالا از بین می رود. منبع معتبر FOS ها.

 

طراحی شده توسط پروژه Rubicon

شیرین کننده های مصنوعی کتو دوستانه

علاوه بر شیرین کننده های طبیعی ، گزینه های شیرین کننده با شدت بالا مصنوعی برای قند وجود دارد که افراد می توانند در رژیم های کم کربوهیدرات استفاده کنند. اینها معمولاً شیرین تر از قند هستند و وقتی فرد آنها را به غذاها یا نوشیدنی اضافه می کند ، کالری کمی تأمین می کند.

 

ساکرالوز

سوکرالوز حدود 200–700 بار منبع معتبر از قند سفره شیرین تر است. این ماده به عنوان یک شیرین کننده غیر مغذی شناخته می شود ، بدین معنی که کالری کمی دارد و هیچ کالری ندارد.

 

این ماده بی نظیر است زیرا طعم تلخی را که افراد با سایر شیرین کننده های مصنوعی مرتبط می کنند ندارد.

 

طبق منبع FDATrusted ، سوکرالوز به عنوان یک جایگزین قند در کالاهای پخته شده مناسب است زیرا در برابر حرارت پایدار است. با این حال ، برخی از مطالعات قدیمی نشان می دهد که قرار گرفتن سوکرالوز در دمای بالا در حین پخت باعث آزاد شدن ترکیبات سمی می شود.

 

زایلیتول

زایلیتول نوعی شیرین کننده است که به الکل قندی معروف است. طبق مطالعات قدیمی ، این ماده اغلب در نعناع های فاقد شکر و آدامس وجود دارد ، زیرا احتمال تأثیرگذاری آن بر بهداشت دهان و دندان به طور مثبت وجود دارد.

 

زایلیتول طعم و مزه ای شبیه قند سفره دارد اما فاقد کربوهیدرات است.

 

با این حال ، برخلاف شیرین کننده های طبیعی ، مصرف مقادیر زیاد زایلیتول می تواند منجر شود

به اثرات ملین و ناراحتی معده.

 

همچنین توجه به این نکته مهم است که این ماده برای سگ ها نیز سمی است.

 

اریتریتول

اریتریتول ، الکل قندی دیگر ، تقریباً 60-80٪ قند سفره شیرینی دارد. با این وجود ، در مقایسه با قند میز 3.9 کالری در گرم ، فقط 0.2 کالری در گرم دارد.

 

اریتریتول حاوی 100 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم منبع معتبر است ، که در ابتدا ممکن است آن را برای رژیم کتو نامناسب کند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که ممکن است برخلاف کربوهیدرات های معمولی ، سطح قند را در خون فرد کاهش دهد.

 

مشابه زایلیتول ، اگر افراد بیش از حد اریتریتول مصرف کنند ، ممکن است دچار نفخ شکم و اثرات ملین شوند. با این حال ، برخلاف زایلیتول ، شواهد نشان می دهد که اریتریتول ممکن است باعث مشکلات گوارشی نشود.

 

 

خبرنامه خط سلامت

خبرنامه دیابت Healthline می تواند کمک کند

هنگام مقابله با دیابت ، فیلتر کردن صدا و پیمایش در صندوق ورودی دشوار است. Healthline به شما مشاوره عملی پزشکان می دهد که شامل تخصص پزشکی است.

 

شیرین کننده هایی که باید از آنها اجتناب کرد

برخی از شیرین کننده ها وجود دارد که افراد هنگام رژیم کم کربوهیدرات از آنها اجتناب می کنند ، از جمله موارد زیر.

 

مالتودکسترین

مالتودکسترین حاوی همان کربوهیدرات های قند سفره است و ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشد. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که مالتودکسترین تأثیر کمتری در بهداشت دهان و دندان افراد نسبت به قند سفره دارد.

 

عسل

عسل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ممکن است جایگزین سالم تری برای قند سفره باشد. با این حال ، این مقدار زیادی حاوی منبع معتبر قند و کربوهیدرات است ، بنابراین افراد باید هنگام استفاده از رژیم کتو از مصرف آن اجتناب کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>